Kampania reklamowa na Facebooku za 50zł?

Pewna osoba zapytała się nas czy zrobimy jej reklamę na Facebooku, która przyniesie zyski.. Wydaje się, że nie ma w tym nic trudnego. Jednakże budżet na reklamę tej osoby to tylko 50zł... ale nie ma dla nas rzeczy niemożliwych!

reklama na facebooku
Skuteczna strategia może pomóc Ci rozwijać Twoją firmę, utrzymywać obecność w społeczności lokalnej i zaangażować się w odbiorców.
W Polsce około 15 milionów osób korzysta z portalu Facebook.

Od klienta

“Nie przypuszczałem, że taka niska kwota inwestycji może przynieść w ogóle jakiś zysk. Dałem tej firmie bardzo duże wyzwanie, a ona mu sprostała. Byłem pod wielkim wrażeniem. Do dziś z nimi współpracuję”

Wyzwanie - zwiększenie zysków firmy, pozyskanie klientów.

  1. Przyciągnięcie klientów
  2. Zawarcie umowy z klientem/wykonanie usługi

Propozycja działania

  1. Określenie bardzo dobrze dopasowanej grupy docelowej
  2. Odpowiednio dobrana kampania reklamowa
  3. Maksymalny zasięg przy minimalnym koszcie
  4. Stworzenie "langing page" aby osoba zainteresowana reklamą mógł wejść na stronę, zobaczyć dokładną ofertę i stać się potencjalnym klientem
  5. Wyrażenie zainteresowania przez potencjalnego klienta
  6. Zamienienie potencjalnego klienta w klienta.

Wyniki

  1. Stworzenie kampanii reklamowej na Facebooku, która dotarła do 2042 docelowych odbiorców - koszt 48,21zł.
  2. Pozyskanie 28 osób, które polubiły stronę (wynik poboczny)
  3. Odwiedzenie "landing page" przez 20 osób - potencjalni klienci
  4. Z 20 osób, które odwiedziły stronę docelową 4 osoby wyraziły zainteresowanie ofertą.
  5. Pozyskanie trzech klientów, którzy wykupili usługi za kwotę 900zł.

Podsumowując, klient przeznaczył na kampanię reklamową 48,21zł z której zyskał trzech klientów, którzy wykupili usługi za kwotę 900zł.

Koszt za pozyskanie klienta - 16,07zł

Zysk z klienta - 300zł

Chcesz wiedzieć jak zrobiliśmy taką kampanię reklamową na Facebooku? Przeczytaj poniżej!

 

28 zainteresowanych

48,21zł koszt reklamy

1766% ROI

Zadanie nr 1. Określenie grupy docelowej

Nasz klient prowadzi usługi z zakresu Car Detail'ingu. W związku z tym musieliśmy znaleźć osoby, które będą zainteresowane car detailingiem i są w stanie wydać nie małą sumę na zabiegi kosmetyczne dla swojego samochodu. Do określenia docelowej grupy odbiorców pomogło nam bezpłatne narzędzie audience insights. W związku, że klient świadczy usługę lokalnie wybraliśmy pobliskie miasta i szczegółowe zainteresowania oraz zaawansowane ustawienia.

Wynik? Od 2500 do 3000 aktywnych użytkowników miesięcznie, którzy pasują do naszej grupy docelowej!

Zadanie nr 2. Odpowiednio dobrana kampania reklamowa.

Platforma Facebook zapewnia nam wiele możliwości jak i wiele rodzajów kampanii reklamowej. Możemy wybrać reklamę polegającą na zwiększeniu rozpoznawalności marki, pozyskania ruchu na stronie, wyświetlenia produktu, czy też pozyskania klientów w firmie.

Opcji do wyboru jest na prawdę dużo, ale jak wybrać tą prawidłową?

Zadanie nr 3. Maksymalny zasięg przy minimalnym koszcie.

Jak widać powyżej nie każdy rodzaj reklamy może być opłacalny, dlatego pokazujemy Wam, że dobrze skonfigurowana reklama na Facebooku nie musi być droga. Na zdjęciu widać dobrze i źle skonfigurowaną kampanię reklamową. Zrobiliśmy to dla przykładu. Źle skonfigurowana kampania reklamowa to nawet 3 razy większy koszt za jedno kliknięcie! Dzięki odpowiedniej grupie docelowej i prawidłowym ustawieniu reklamy można te koszty zmniejszyć.

 

Zadanie nr 4. Stworzenie "langing page" aby osoba zainteresowana reklamą mógł wejść na stronę, zobaczyć dokładną ofertę i stać się potencjalnym klientem

Przejdźmy dalej. Gdy mamy dobrze skonfigurowaną kampanię reklamową na Facebooku czas aby zaczęła ona przynosić korzyści. W związku z tym postanowiliśmy utworzyć tzw. "landing page". Strona typu landing page to nic innego jak strona, na którą trafia odwiedzający pozyskany wskutek podejmowanych przez firmę działań marketingowych. Na tej stronie umieściliśmy:

  1. Proste i spójne teksty
  2. Wyraźny przycisk "call to action" który miał na celu pozyskanie klientów
  3. Zastosowaliśmy prosty desing

Zadanie nr 5. Wyrażenie zainteresowania przez potencjalnego klienta

Jak już wcześniej wspomnieliśmy nasz landing page odwiedziło 20 osób. Z pośród ponad 2000 osób które zobaczyło reklamę to zaledwie tylko 1% ale nie zależało nam na ilości odwiedzin a na jakości. Spośród 20 osób które odwiedziło stronę, 7 osób wróciło na nią ponownie po informacje, a 4 osoby wyraziły zainteresowanie ofertą pozostawiając swoje dane kontaktowe.

I tutaj już wyliczenia wyglądają lepiej, gdyż 20% osób, które odwiedziło langing page zdecydowało się na skorzystanie z oferty.

Zadanie nr 6. Zamienienie potencjalnego klienta w klienta.

To zadanie należało już do naszego klienta, któremu przekazaliśmy osoby zainteresowane jego ofertą.

Jak się dowiedzieliśmy z 4 osób które poprosiły o kontakt, aż 3 osoby skorzystały z jego oferty!

Bądź na bieżąco! Zapisz się i otrzymuj od nas cenne informacje.

Efekty naszej pracy

Zobacz wszystko